tisdag 27 augusti 2013

Stanna lite.

 
Idag har jag fastnat lite i tankar om tid.
Dom vackraste texterna hittar jag hos Tuva Minna Linn igen och dom dröjer sig kvar.
 
Ett år gick så fort. Hon var så liten nyss. Nyfödd som på bilden och jag så trött och stolt.  
Det fanns en tid då vi tänkte att hon skulle heta Lola om det blev en flicka.
 
På söndagen fick vi barnvakt för att se Känn ingen sorg och jag fastnade kvar
i någon gammal känsla från förr. Den var underbar.
 
Jag känner lite panik över att jag inte skriver mer. Fångar alltihop som händer nu.
Istället kokar jag kaffe igen och kollar färger och tapeter.
 

7 kommentarer:

  1. Var också på Känn ingen sorg i söndags! Tänkte att vi skulle vara sist i stan med att se den, men salongen var full. Himla bra tyckte jag, blev liksom positivt överraskad.

    SvaraRadera
  2. känn ingen panik fina du! känner så gott igen mig så det är lätt att säga (ler) men man gör bara så gott man kan. varje stund. för mig blivit allt viktigare att göra saker långsamt. och ta pauser, vila och bara njuta i nuet..slänga ner ett ord då och då. lite vad som helst. underbara bilder tycker jag ..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  3. Titta på dina tapeter du. Förr eller senare brukar de komma tillbaka.Orden. Känn ingen sorg har stannat hos mig sedan jag såg den.

    SvaraRadera
  4. Fast bilderna fångar ju också. Det är mitt sätt att fånga, jag som nästan aldrig skriver. Kram och jag hör av mig snart, bara en tjock, tjock vecka med förberedelser inför bröllop på lördag.

    SvaraRadera
  5. Här vill jag stanna lite. Men måste gå för nu.
    Men jag kommer tillbaka till dina ord och vackra bilder!
    <3

    SvaraRadera
  6. Jag ser hortensia på så många bloggar därför att de är så absolut vackra. Gillar så mycket när de börjar skifta i alla vackra, dova nyanser av höst
    Linnéa

    SvaraRadera