måndag 12 augusti 2013

Lite barn, lite loppis, lite Paris.

 

Dagarna med dom här två små liven är verkligen spännande. Man vet aldrig riktigt
vad man har att vänta. En pall blev ett rymdskepp för en stund och lillan släpper plötsligt
taget och står på egna små ben och svajar. Och tiden går så vansinnigt fort.
 
Kan jag få spara det allra finaste i en liten ask snälla?
 
Jag älskar små barnhänder och jag längtar till Paris. Hela bloggvärlden verkar ha
varit där den här sommaren men det fina med det är ju alla tips som jag tänker ta
med mig när det blir dags för oss. 
 
Koftan och klänningen hittade jag på loppis härom dagen. Det verkar bestämt som om
jag fastnat i den där lite dova grålilarosa nyansen. Den dyker liksom upp
omkring mig hela tiden utan att jag riktigt förstår hur.
 
Från och med September ska jag börja jobba två heldagar i veckan och jag
är så full av idéer, inspiration och förväntan. Det känns lite som skolstart och
som att det är okej att hösten kommer nu.
 

6 kommentarer:

  1. Åh Paris, längtar tillbaka fast jag var där i våras. Så fina bilder - hoppas du skriver ut/gör kopior så att barnen får se när de blir äldre. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, jag ska verkligen tänka på att spara mer såna här detaljbilder.. jag separerar så lätt vardagens bilder med bloggens, men såna här kommer ju säkert att uppskattas när dom blir äldre. Kram!

      Radera
  2. vad spännande, vad ska du jobba med?!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. fina Sara, ha ha ja precis.. vad är det egentligen jag ska jobba med. Jo jag ska jobba en del med kartan, Zizustadt du vet, fota lite och styla lite.. har lite olika mer eller mindre hemliga saker på gång..:)kram

      Radera
  3. Åh va du skriver fint! Och tar fina foton, blir alltid inspirerad! (och när du har musiktips är det alltid jättebra musik! Hurra för dig!) så måste jag fråga, mattan som jag skymtar på bilderna, vart är den köpt?

    SvaraRadera
  4. Men du, tack!! Jag blir så himla glad. Roligt att du uppskattar musiken också. Jag ska nog smyga in lite fler musiktips då och då:) Mattan heter Gute och kommer från Åhléns, älskar den! Vi har tre stycken...

    SvaraRadera