måndag 13 maj 2013

Måndag bland rosa kvistar och morris.


Vi promenerade genom azaleadalen på morgonen och jag plockade med
en rosa kvist.

Jag packar och fakturerar och ber om ursäkt om någon tycker att det 
tagit lång tid. Röda dagar, slut på packmaterial och en migränatack kom
emellan.

Men idag skickas en leverans. Två till USA och det känns ju lite 
magiskt faktiskt.


Jag blir så lätt stressad just nu. Tröskeln är väldigt låg har jag märkt.
Jag måste äta bättre, träna mer och våga be om hjälp och kanske sänka kraven lite?


Jag väntar med spänning på ett besked. Om det går igenom ska jag berätta mer snart.

Körsbärsblommor och kram till alla som tittar in här.

7 kommentarer:

  1. Idag skriver GP: "90-talister knäcks av stressen." De skriver precis det du säger, nämligen så här: "Det viktigaste är att förstå kroppens behov av återhämtning och att återta kontrollen över sitt eget liv. Det handlar om att komma in i regelbundna vanor, få ordentligt med sömn och börja med någon form av fysisk aktivitet. Forskning har visat att träning läker en trasig hjärna."
    Det här handlade ju om utbrändhetssymptom, med detsamma gäller ju förebyggande: Äta bra, sova och motionera regelbundet. Precis som du säger!

    SvaraRadera
  2. "Träning läker en trasig hjärna", det tror jag rakt av på och drar ut och springer med en gång... :)
    Ack så vackra foton du tar Nanna, sköt om dig nu. kram

    SvaraRadera
  3. Alltså det där tyget Nanna! Var har du hittat det? Gammalt va?
    Trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix inte gammalt! libertytyg med morrismönster - köpt hos gårda textil i gbg. Älskar det också så det är därför det är ständigt återkommande på mina foton just nu..:)

      Radera
  4. Så fin kvist, körsbärsblommor är ju magiskt vackra! Så kul att du får beställningar, den är ju så fin den där kartan. Och tyget, och pallen är så fin! Jag tror förresten inte att jag skulle fungera om jag inte tränade ett par gånger i veckan, det är verkligen min tid som jag uppskattar så mycket! Ta hand om dig. Kram Elina

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint, du ger så mycket fin inspiration! Men unna dig lite mellanrum, gå ut i skogen, själv, njut lite av allt det fina. En kreativ person är så perceptiv är min teori, man suger åt sig så många intryck, även om fina så behöver man vila från allt, blunda en stund.

    Tack för allt du inspirerar med,

    Camilla/Stilitiden

    SvaraRadera