tisdag 19 mars 2013

Färgkombinationer, kartplaner och några tips.

 
Min pappa kom förbi med en hel låda utställningsmaterial från 80-talet.
En låda fylld av låtsasvärldar. Kartor som olika människor fantiserat ihop.
Och där fanns också vår karta med.


Jag säger vår karta eftersom jag fått tillåtelse att jobba med den. Fast det känns 
lite märkligt att ta åt sig äran. Min plan var att trycka några detaljer i kopparfärg, men för att
kunna genomföra det var jag tvungen att trycka kartan i mycket
 mindre format. Så synd.


Så idag tänker jag grått och testar accenter och kan fortfarande inte
 riktigt släppa den där bilden i huvudet...

 Foto: J. Levau.

När vi ändå är inne i den här färgskalan har jag två jättefina tips till er.
Det ena är J Levau shop.

Där finner du bland annat smycken, barnkläder, interiör och hudvård. Det är okomplicerat, 
naturligt och bra kvalitet. Vackert, organiskt och 
väldigt inspirerande!

Foto: Mackapär

Mitt andra tips är dom underbara mobilerna som Mackapär har börjat sälja här i sin shop.
Handmålade vaddkulor i färger valda efter humör. Visst är det fint!

Behöver jag säga igen att den svarta och grå burken lottas ut här?

3 kommentarer:

  1. Den mobilen är ju så fin med sina härliga färger! Jag postade din poster idag. :-) Kram Elina

    SvaraRadera
  2. Wee, tack snälla fina Nanna! :) Jag blir så glad, det ska du veta.
    Hoppas det är bra med hela familjen.
    Kram!

    SvaraRadera