måndag 14 januari 2013

Om helgen och sovrummet.


Och så kom vi ut där på andra sidan sjukdomarna och jag tänker att vi klarade 
oss ganska bra trots allt.

På lördagen kom jag på att jag skulle möblera om i sovrummet, 
och på söndagen tog jag med mig storebror till Ikea. En fantastisk stund 
med bara honom. Första egna utflykten sen lillasyster.
Metervis av linnetyg, en ofelia i mörkgrått och lite annat köpte vi.

Och nu är alla pom-pom nedplockade och alla kort och så får vi se var det hamnar. 
Är verkligen sugen på förnyelse och förändring,
med en bra känsla inombords.

2 kommentarer:

  1. vilken underbar bild med storberor som ritar. visst är det härligt att komma iväg och göra något med bara ett av barnen. jag och min äldsta åkte iväg ensamma igår för att handla skor till honom och det var så mysigt. bara han och jag. glömmer ibland bort hur stor han faktiskt är. 8 år och så klok och fin. ofta hamnar han lite i skymundan av lillebror som tar så mycket mera plats på många sätt.

    och det där med att vilja förändra och flytta om. känns så väl igen. ut, och bort och rensa. sen får vi se vad det blir.

    januarikram
    åsa

    SvaraRadera