torsdag 10 januari 2013

Och nu då?


Inga mer sjukdomar sa vi ju. Och ändå. 
I morse ringde förskolan och sa att nästan hela barngruppen blivit 
magsjuka i natt och flera av personalen. 
Och då stannar vi så klart hemma och hoppas innerligt att vi klarade oss.


Vi tog fram pyssellådan och satte igång att rita bilar istället. Och jag kan säga att jag är en 
ganska stolt mamma till tvååringen som ritar så här fina bilar. 
Med bilar på taket till och med.


Här har vi suttit hela förmiddagen med varsin kopp. Ritat, sjungit och bläddrat lite i fina tidningar
som STIL. Med viss olust i bröstet hos mamman vill jag lova.
Bara att bita ihop och hålla tummarna liksom.

Och på tal om pyssel. Sofias pysselskåp. H e l t magiskt och alldeles underbart.
Jag hade svävat på moln som barn, och gör det lika mycket som vuxen.
Ni måste titta!

Hoppas ni har en fin torsdag.

4 kommentarer:

  1. Å NEJ, hoppas ni klarar er! Vi åker ju på den där varje vinter som ni vet. Jag bävar för när den där lappen åker upp på förskolan att det går magsjuka. Fint att de ringde ändå.

    Ja, det där pysselskåpet! Så fint och sådan bra grej. Nu vet vi vad vi ska ha det där skåpet i köket till. Det vi har porslin i, du vet. Får inte plats med det i köket efter renoveringen och tänkte att vi nog får sälja det. Men nu blev jag inspirerad och det får bo i Stellas rum istället!

    Kram och jag håller tummarna för att ni får vara friska nu <3

    SvaraRadera
  2. hoppas innerligt att ni klarar er. förbaskade sjuka alltså. värsta sorten.
    men ni verkar ha haft en mysig dag tillsammans och sonen är ju värsta duktiga konstnären :-)
    kram åsa

    SvaraRadera
  3. Härliga du
    Pyssel är kul, här pysslas det varje dag. Maya ritar dock streck..hihi. Ja den där magsjukan alltså, inte kul. Jag som sa att Maya aldrig blir sjuk i Brasilien. Nu fick hon halsfluss och feber. Sen fick jag det. Lyssnar på Ave Maria och skriver. Saknar er. Hoppas vi kan ses sen när vi är hemma. Landar den 18:e Jan (:
    Kramar till er

    SvaraRadera
  4. Men goaste lilla P! Som han kan rita. Det måste ju definitivt finnas en liten konstnärssjäl i det sinnet. Sinnessjukt imponerad över bilteckningen =) Och jag håller alla mina tummar för att ni INTE åker på fler sjukor. Nu får det vara nog!

    Varmaste kramar

    SvaraRadera