onsdag 30 januari 2013

Från köket och några tips.


Jag försöker få ordning i köket. Flyttar om, byter plats och tar bort. 
Mest känns det som om jag bara flyttar runt högar med saker och det stökiga fortsätter. 

I varje hem finns säkert minst en sån där irriterande plats där det 
alltid samlas en massa småsaker, eller? 
 Det är så trist och ändå tycks jag aldrig hitta nån lösning på det.

Det blev iallafall lite ordning bland teerna och nu har jag lust att göra något mycket roligare. 
Inspirerad av den här fina, har jag plockat fram guldståltråd, träkulor och 
storebrors julklappspärlor. Vi får se vad det blir...

Och två andra tips...

Fatet här ovanför heter åkerbär, i rödlera med glasyr, från Ikea. 
Tycker det är himla fint och kostar inte speciellt mycket.

Och.  Häromdagen öppnade Kvart interiör äntligen sin online shop. 
Där finns så otroligt mycket fina och bra saker, att du bara måste titta in.

3 kommentarer:

  1. hej fina! tycker du har en fantastiskt fin ordning i dina hyllor. så mycket vackra burkar och teer..tycker om! tack för de superfina tipsen också! underbart pyssel en annan snöstormsdag..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Å det ska bli kul att se vad det blir. Kan bara bli fint.
    Och ja, vi har också en sån där irriterande plats där det alltid ligger "skräp". Hur jag än försöker med skålar, plåtburkar, förvaring för posten och tidningar så blir det ändå en hög. I ena änden på köksbänken. Suck. Säg till om du kommer på lösningen ;)

    SvaraRadera
  3. Älskar teförpackningarna! Så fina!

    SvaraRadera