torsdag 30 augusti 2012

Idag.





 
 
Höst i luften.
 
När jag lämnat honom på dagis tog jag med mig téet till sängen
och stannade där länge med tidningar och musik.
 
Tog lite farväl av sommaren och
hängde upp mina pom-poms där bebisens säng ska stå.
 
Jag pendlar mellan lycka och vemod just nu.
ena stunden så spänd av förväntan
längtan
kreativitet och
idéer.
 
Nästa stund;
känns det nästintill hopplöst inom mig.
Jag tänker mycket på framtiden.
Hur ska det bli?
Jobbet jag sökte, mitt gamla,
jag fick det inte.
 
Så vad jag ska göra sen?
Det vet jag inte.
Men inom mig längtar jag bort lite,
från människors dåliga mående,
och in i något nytt:
vackert,
visuellt,
utvecklande,
kreativt,
skapande.
 
Jag vill vara där, där människor är glada
och där man kan tillföra något extra
fint.
 

5 kommentarer:

  1. Du gjorde rätt i att vila i sängen med te & musik, lät mysigt!

    SvaraRadera
  2. visst är det höst i luften...jag njuter av regn och lite kyligare väder. kantareller och höstpromenader.
    jag tror du kommer att hitta rätt när tiden är där.
    det börjar ju alltid inuti. om du är glad i dig, kommer du hitta dit det är glatt. fast glädjen är ju aldrig statisk, precis som smärtan inte är heller...

    kram

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Härligt med lilla P och bildtexten. Varför-åldern kommer ju snart. :)
    Känner väl igen det där pendlandet mellan ovisshet och uppfylldhet. Det kanske har med hösten att göra. Övergången och växlingarna.

    Önskar dig finaste helgen.

    SvaraRadera
  4. Emma, ja superskönt och behövligt!

    Sara, ja höstpromenader i skogen, det lite kyligare som biter i ansiktet. Det är underbart när jag väl okejat att nu är sommaren över.
    Och visst är det så att ingen känsla är statisk. Jag är verkligen en upp och ner människa och det gäller att påminna sig ibland om det där när det känns jobbigt: det kommer inte alltid att kännas så här..
    Jag funderar mycket över mitt yrkesval just nu. som beteendevetare hamnar jag lätt där människor mår si sådär.. och det är där jag tänker att jag skulle vilja börja med nåt helt nytt. Nåt kreativt och fint. Tack för dina tankar. Kram!



    Cricri, Tack!!! Det gör mig väldigt glad.
    Det var lite roligt, för jag märkte inte förrän efter att jag tagit bilden att det stod just VARFÖR?... så det var liksom inget planerat över det:)

    kram till dig måndag kväll

    SvaraRadera
  5. Hej! vilken fin blogg =) hittade hit via "Krickelin" Vart hat du fått tag på de fina Ppompom:arna?? Eller tillverkar man såna själv kanske?? Ha en fin dag!

    SvaraRadera