söndag 29 april 2012



Min favoritbloggerska Krickelin skickade vidare några frågor till mig att svara på. Kul! Fast lite svårt. Ok, här kommer dom;

1. Drömjobbet. Vad är det?
Jag är så spretig. Kan ibland önska olika saker olika dagar. Men inredning på något sätt, dekoratör kanske. Jag vill ha fint omkring mig. Färger, form och sånt som jag tycker om och som gör mig glad.

2. Vart vill du vara?
På en strand eller klippa vid havet i Italien, med frukost och kaffe i pappersmugg. Det är något jag tänker på nästan varje dag att jag längtar efter.

3. Läser du horoskop?
Mycket sällan.

4. I så fall varför?
Om. För att jag hoppas på något spännande.

5. Vad är du mest stolt över?
Det låter ju klychigt, men jo. Min son Palle tveklöst. Jag är så stolt över att han finns, allt han är och gör och hur han upptäcker och tar in världen.

6. Cykel, båt, buss eller bil, Vad åker du?
Jag åker ju buss varje dag till jobbet, men får jag välja så är att cykla det härligaste.

7. Förrätt eller dessert?
Förrätt. Absolut.

8. Vad är roligast att shoppa?
Det går i perioder. Det kan vara inredning endast, sen barnkläder endast, kläder till mig själv... Det beror på vad jag är upphakad på för tillfället. Just nu är det fina saker till väggen.

9. Vad får dig att gå ner i varv?
Duscha.

10. Vilken är den lyx du unnar dig? (t ex doftljus, tvål, choklad, massage...)
Att äta ute. Massage är underbart men jag unnar mig det alldeles för sällan.

11. Varför bloggar du?
När jag var gravid förra gången läste jag för första gången en blogg. Jag hade helt missat denna fantastiskt kreativa och inspirerande värld innan. Att själv blogga blev ett sätt att uttrycka mig och få vara kreativ på något vis mitt i omställningen det var att få barn - tyckte inte att jag hann med nånting överhuvudtaget - men blogga kunde jag göra medan jag ammade tex:)


Så det var det! Jag vet inte riktigt hur sånt här funkar. Är det meningen att jag ska skicka vidare nu? Gör det i ett annat inlägg i så fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar