söndag 22 april 2012

Att uppskatta.

Vi har städat hela helgen. Tvättat. Sorterat och namnat kläder. Imorgon börjar han på förskola och det känns nästan lite högtidligt. Jag har också haft en sorgsen känsla. En person som dog igår. Egentligen kände jag henne inte, men vi spelade i samma lag som små och jag har följt hennes blogg där hon kämpat mot cancer. Och jag väntade på en uppdatering efter en transplantation, men istället var det hennes man som skrev att hon dog igår. Livet blir så påtagligt ibland, liksom döden. 33 år. Jag tänker extra mycket på att jag har lyckan här och nu och försöker hålla fast vid den. Lycklig blir jag av att höra alla nya ord som forsar ur Palles mun. Av körsbärsblom på Järntorget. Att känna en liten kropp inuti som tumlar runt. Hoppas ni haft en fin helg <3



1 kommentar:

  1. Härliga du, härliga liv. Ja livet blir så påtagligt när det kommer en nära, när någon går bort. Tacksamheten och uppskattningen av livet.
    Gäller att se det lilla i det stora.

    Hoppas vi ses snart igen, kram Josefine

    SvaraRadera